måndag 3 januari 2011

Spårlöst...

Tittade på Spårlöst ikväll och bölade som vanligt, vilken mamma skulle frivilligt lämna bort sitt barn om hon inte behövde det?? Ingen förmodligen, och när jag ser hur en mor o dotter återförenas så känner jag så starkt hur ont det måste ha gjort för den här mamman att lämna ifrån sig sin nyfödda lilla dotter :( Jag är såå lyckligt lottad som har sådana fantastiska barn som jag aldrig någonsin kommer att behöva lämna bort till ngn främmande person pga fattigdom el annat elände. Vi har tur vi som växer upp i detta land, ja i alla fall många fler av oss än dom i fattiga länder. Vet att det finns barn därute som far illa även fast dom växer upp här i Sverige och med sin biologiska mamma men jag hoppas att dessa barn kan få den hjälp som dom behöver när dom behöver den.....Hoppas hoppas....
Ååååå vad jag älskar mina pojkar <3<3<3

1 kommentar:

  1. Jag tänker också på hur det måste kännas för de mammorna. Vilken smärta. Jag har döpt några adoptivbarn och adoptivmammorna har ofta pratat om hur de tänker på hur det kändes för "birth mom"...usch vad hemskt att lämna ifrån sig sina barn. TACK OCH LOV att man lever i det här landet, i goda omständigheter och får vara med sina barn. Utan dem skulle livet vara meningslöst!!!
    JÄTTEFIN bild på dina killar förresten.

    SvaraRadera