onsdag 13 oktober 2010

Olle

idag var vi på ett möte med barnhab och Skolan, Olles fröknar och rektor var med, skolpsykolog, specialpedagogen från hab.
Jag var lite spänd för detta var ju vårat första möte sen han började förskoleklass. Men det går
väldigt bra för Olle och han får ju såklart  kämpa extra med vissa saker, men han är nyfiken och vill göra samma saker som dom andra och vill försöka. Dessutom så är han omtyckt där på skolan med sitt glada humör och sin härliga humor:) Han har flera kompisar och ingen verkar vara direkt dum mot honom och det lättar mitt tunga hjärta.
Jag blir så varm inombords när jag hör fröknarna och rektorn prata om hur dom jobbar och deras engagemang i varje elev som går där. Jag tror och hoppas att Olle kommer att klara sig ganska bra i skolan med rätt stöd, vilket han får där!!

1 kommentar:

  1. Vad kul att det går så bra. Men det är ju verkligen jättebra fröknar också och de har så stor förmåga att hitta det unika i varje barn och lyfta fram det. tror att det är därför de har så trygga barn där, det känner man när man ser de äldre eleverna tycker jag. De är så trygga och har bra självförtroende.

    SvaraRadera